Obchodné podmienky Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky e-shopu hokejova-vystroj.sk , sportove-potreby.sk , sipky-terce.sk , kolieskove-korcule.sk 1. Základné ustanovenia 1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej už len “VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorý je prevádzkovateľ internetového obchodu umiestneného pod doménou hokejova-vystroj.sk , sportove-potreby.sk , sipky-terce.sk , kolieskove-korcule.sk : MAREA PRODUCTION, Nešporova 14, 909 01 Skalica, Slovensko IČO:40479218 DIČ:1048256627 IČ DPH: SK1048256627 Bankové spojenie: IBAN SK15 7500 0000 0040 0453 5166 BIC (SWIFT) CEKOSKBX Zapísaný v Živnostenskom registri Slovenskej republiky, okresným úradom v Senici, číslo živnostenského registra: 206-13796 Č. Žo-2002/05138/2/PAP Č. Žo-2004/02524/2/SNO E-mail: obchod@hokejmarket.sk Tel. číslo: +421 907 692 539 výdajné miesto a skladové priestory internetového obchodu: Pplk. Pljušťa 56, 909 01 Skalica Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj so sídlom v Trnave, Trhová 2, 917 01 Trnava (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá si elektronicky objedná tovar prostredníctvom internetového obchodu. Kupujúci je povinný uviesť správne, úplné a pravdivé údaje. Tieto údaje je Kupujúci povinný v prípade ich zmeny bezodkladne aktualizovať, pretože ich správnosť má bezprostredný vplyv na dodanie tovaru Kupujúcemu zo strany Predávajúceho. 1.2 Kupujúci Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ. 1.3 Spotrebiteľ Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti ani v rámci samostatného výkonu svojho povolania.Spotrebiteľ pri začatí obchodného vzťahu poskytuje Predávajúcemu svoje kontaktné údaje nevyhnutné pre vybavenie objednávky, vrátane údajov, ktoré si želá mať uvedené na dokladoch k nákupu. Právne vzťahy Predávajúceho so spotrebiteľom, ktoré nie sú výslovne upravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Z.z., Občiansky zákonník („OZ“) v aktuálnom znení a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku („ZoOSnD“) v aktuálnom znení, ako aj súvisiacimi právnymi predpismi Slovenskej republiky. 1.4 Podnikateľom sa rozumie: - osoba zapísaná v obchodnom registri, - osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, - osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, - fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu. Právne vzťahy Predávajúceho s kupujúcim, ktorý je podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi Predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v aktuálnom znení, ako aj súvisiacimi predpismi. 1.5 Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto VOP a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru. 1.6 VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami. 1.7. Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe potvrdzujúcej e-mailovej správy. 2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy 2.1. Kupujúci odosiela svoju objednávku Predávajúcemu prostredníctvom vyplnenia a odoslania objednávkového formulára v rámci e-shopu. Kupujúci je povinný vyplniť aspoň tie údaje v objednávkovom formulári, ktoré sú označené ako povinné; bez ich vyplnenia nie je možné objednávku odoslať a nemôže dôjsť k uzavretiu kúpnej zmluvy. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. 2.2. Prijatie objednávky Predávajúci potvrdí prijatie objednávky, a tým uzavretie kúpnej zmluvy kupujúcemu prostredníctvom elektronickej pošty (e-mail), a to na e-mailovú adresu zadanú kupujúcim v jeho objednávke. K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza doručením potvrdenia o prijatí objednávky na kupujúcim zadanú e-mailovú adresu. Objednávka je považovaná za prijatú až po jej potvrdení predávajúcim. 2.3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO a pod.) prípadne iné údaje. 2.4. Vzniknutú kúpnu zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody oboch strán alebo na základe zákonných dôvodov. 3. Práva a povinnosti predávajúceho 3.1 Predávajúci je povinný dodať tovar v súlade s objednávkou a potvrdenou kúpou v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, maximálne však do 30 dní, pokiaľ nie je dohodnuté inak. 3.2 Predávajúci informuje kupujúceho o stave objednávky, vrátane potvrdenia prijatia objednávky, prípadného omeškania, zrušenia alebo nedostupnosti tovaru. 3.3 Predávajúci poskytuje kupujúcemu zákonné záručné podmienky a postupy reklamácie v súlade s § 619–631 Občianskeho zákonníka (zákon č. 40/1964 Z.z.) a § 20–27 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, vrátane lehôt na vybavenie reklamácie a možností jej riešenia. 3.4 Predávajúci je povinný zabezpečiť, aby tovar počas prepravy nebol poškodený a aby osobné údaje kupujúceho boli spracované v súlade s GDPR a platnou legislatívou o ochrane osobných údajov. 3.5 Predávajúci je povinný informovať kupujúceho o jeho zákonných právach, ktoré vyplývajú zo zmluvy, Všeobecných obchodných podmienok alebo zákona, vrátane práva odstúpiť od zmluvy, uplatniť reklamáciu a využiť alternatívne riešenie sporov. 3.6 Predávajúci zodpovedá za skryté vady tovaru, ktoré existovali v čase prevzatia tovaru kupujúcim, a je povinný tieto vady riešiť v súlade s platnou legislatívou. 4. Práva a povinnosti kupujúceho 4.1 Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu pravdivé, správne a úplné údaje nevyhnutné pre riadne vybavenie objednávky a vystavenie dokladov k nákupu. 4.2 Kupujúci je povinný zaplatiť cenu tovaru alebo služby spôsobom a v lehote dohodnutej v potvrdení objednávky. 4.3 Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar v dohodnutom čase a mieste. 4.4 Kupujúci súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov predávajúcim v súlade s GDPR a platnou legislatívou o ochrane osobných údajov, za účelom vybavenia objednávky a plnenia zmluvy. 4.5 Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy v súlade s bodom 10 týchto VOP a zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, pokiaľ zákon nestanovuje inak. 4.6 Kupujúci je povinný zachovávať tovar a informovať predávajúceho o jeho poškodení alebo iných problémoch, ktoré by mohli brániť riadnemu plneniu zmluvy. 4.7 Kupujúci je povinný dodržiavať tieto Všeobecné obchodné podmienky a platné právne predpisy Slovenskej republiky v rámci obchodného vzťahu s predávajúcim. 5. Tovar a kúpna cena Tovar 5.1.Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. 5.2. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi. 5.3. Dostupnosť tovaru je orientačná a môže sa meniť podľa dostupnosti na internom a extrernom sklade Kúpna cena 5.3. Kúpna cena tovaru uvedená v e-shope vrátane DPH je konečná. 5.4. Kúpna cena tovaru platí vždy od okamihu prevedenia objednávky kupujúcim bez ohľadu na jej neskoršie zmeny. 5.5. Popri kúpnej cene nesie kupujúci prípadne ešte náklady na: - dopravu tovaru, a to podľa jeho voľby pri objednaní tovaru a v cene, ktorá je uvádzaná v e-shope, - vykonanie platby kúpnej ceny, a to podľa ním vykonanej voľby spôsobu platenia kúpnej ceny, náklady na vykonanie platby kúpnej ceny závisí na poskytovateľovi týchto služieb kupujúcemu. 5.6. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru.Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru. 5.7. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho. 6. Dodacie a platobné podmienky Dodacie podmienky 6.1 Tovar bude Predávajúcim kupujúcemu dodaný spôsobom, ktorý si kupujúci zvolil v objednávke tovaru. 6.2. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe potvrdzujúcej e-mailovej správy, podľa toho bude odvodená aj dodacia doba. 6.2 Predávajúci predpokladá a umožňuje tieto spôsoby dodania tovaru: - Osobný odber: Osoba preberajúca tovar musí poznať číslo objednávky tovaru a prípadne mať so sebou vytlačenú objednávku tovaru, - Zasielanie prepravnou službou - Cena prepravy sa riadi podľa cenníka aktuálneho v deň objednávky, - Zasielanie kuriérom - Cena prepravy sa riadi podľa cenníka aktuálneho v deň objednávky. Aktuálne možnosti prepravy a jej cenník je prístupný na tomto odkaze. 6.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie. 6.4 Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal hneď po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je povinný kupujúci vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový tovar. 6.5 Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavujú spotrebiteľa práva vec reklamovať, dávajú však Predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou. 6.6 Tovar bude dodaný v termíne závislom na kupujúcim zvolenom spôsobe dodania tovaru, ako bude vyplývať z objednávky kupujúceho a v príslušnom dodacom termíne uvedenom pri tovare v rámci e-shopu. Ak je uvádzaná doba expedície, znamená to, že predávajúci zabezpečí v uvedenej lehote odovzdanie tovaru dopravcovi (alebo odovzdanie na odberné miesto) a k tejto lehote je nutné pripočítať dobu doručovania daného dopravcu podľa voľby kupujúceho. Platobné podmienky 6.7. Kupujúci je pri objednávke tovaru vyzvaný zvoliť jeden z ponúkaných spôsobov platenia tovaru. 6.8.Predávajúci predpokladá a umožňuje tieto spôsoby platenia ceny tovaru: - platba v hotovosti pri prevzatí tovaru na výdajnom mieste, - platba na účet predávajúceho - bankový prevod, - na dobierku pri doručení tovaru (hotovosť preberá od zákazníka prepravca). 6.9. Tovar zostáva do úplného zaplatenia majetkom Predávajúceho. 6.10. Potvrdením objednávky súhlasí kupujúci s povinnosťou platby ceny tovaru a nákladov na dopravu a vykonanie platby podľa voľby kupujúceho. 7. Nadobudnutie vlastníctva 7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar. 7.2. Riziko škody na tovare prechádza na kupujúceho pri prevzatí tovaru 8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie) 8.1 Na dodávaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov. Spotrebiteľ má právo na opravu, výmenu tovaru, zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy v prípade vady tovaru. Na vybrané druhy tovaru môže byť Kupujúcemu poskytnutá dlhšia záručná doba. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu.R eklamačný poriadok je v súlade s novým zákonom č. 108/2024 Z.z. a ďalšími platnými právnymi predpismi. 8.2 Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní Kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad. 8.3 Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený. 8.4 Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný doručiť na adresu Predávajúceho reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, vrátane Požadovaných dokladov. Kupujúci doručí tovar na fakturačnú adresu internetového obchodu: Pavol Šebesta - MAREA PRODUCTION, Nešporova 14, 909 01, Skalica 8.5 Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za chyby a boli vynaložené skutočne a účelne. 8.6 Podrobnosti a postup pri reklamácii tovaru upravuje reklamačný poriadok zverejnený na stránke reklamačný poriadok . 8.7 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: - odovzdaním opraveného tovaru, - výmenou tovaru, - vrátením kúpnej ceny tovaru, - vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, - písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia, - odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru. 9. Bezpečnosť a ochrana informácií a ochrana osobných údajov Naša firma považuje Vaše osobné údaje za veľmi citlivé informácie a podľa toho s nimi tiež nakladá. Prevádzkovateľ pri spracovaní osobných údajov postupuje v súlade s právnymi predpismi, ako zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 . Všetky informácie o ochrane osobných údajov nájdete v samostatnej sekcii = odkaz. Kde sú zohľadnené tieto body: 1. Informácie o ochrane osobných údajov 2. Správca osobných údajov 3. Rozsah spracúvaných údajov 4. Cookies 5. Príjemcovia osobných údajov 6. Zákonný dôvod a účel spracovania osobných údajov 7. Vaše práva k osobným údajom 8. Doba uchovávania údajov 9. Podmienky zabezpečenia osobných údajov 10. Záverečné ustanovenia 9.1 Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. 9.2 Údaje sú zbierané a spracúvané za účelom: vybavenia objednávky a dodania tovaru, vystavenia faktúr a účtovných dokladov, komunikácie s kupujúcim ohľadom objednávky, plnenia právnych a daňových povinností, marketingu, ak bol udelený výslovný súhlas kupujúceho. 9.3 Právny základ spracovania osobných údajov: plnenie kúpnej zmluvy, oprávnený záujem predávajúceho, súhlas kupujúceho, ak ide o marketingové účely. 9.4 Kupujúci má právo: pristupovať k svojim údajom, žiadať opravu alebo doplnenie údajov, žiadať vymazanie alebo obmedzenie spracovania údajov, namietať proti spracovaniu osobných údajov, požiadať o prenos údajov, odvolať súhlas so spracovaním, podať sťažnosť dozornému orgánu. 9.5 Osobné údaje budú uchovávané po dobu nevyhnutnú na vybavenie objednávky, plnenie zmluvy a zákonných povinností, maximálne však po dobu [napr. 10 rokov podľa účtovnej legislatívy]. 9.6 Predávajúci zabezpečuje ochranu osobných údajov technickými a organizačnými opatreniami, vrátane: prístupových práv k údajom, šifrovania prenosu údajov, pravidelného zálohovania a uchovávania údajov, opatrení proti neoprávnenému prístupu a zneužitiu. 9.7 Ak dochádza k prenosu osobných údajov mimo EÚ, Predávajúci zabezpečí ich ochranu prostredníctvom príslušných právnych mechanizmov (napr. štandardné zmluvné doložky). 9.8 Kontaktné údaje prevádzkovateľa osobných údajov: [email, adresa, tel.], prípadne poverenej osoby na ochranu osobných údajov (DPO): obchod@hokejmarket.sk, tel.: 0907 692 539 Odkaz na samostatný článok. 10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy 10.1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má podľa § 20 a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa: - keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (okrem dopravcu) prevezme tovar, alebo - odo dňa uzavretia zmluvy, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby alebo dodanie digitálneho obsahu, ktorý nie je dodávaný na hmotnom nosiči 10.2. Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie o práve na odstúpenie podľa § 21 ods. 1 písm. h) zákona č. 108/2024 Z.z., lehota na odstúpenie sa predlžuje a zaniká až po uplynutí 12 mesiacov od skončenia pôvodnej 14-dňovej lehoty. 10.3. Lehota na odstúpenie sa predlžuje na 30 dní, ak je zmluva uzavretá pri nevyžiadanej návšteve predávajúceho u spotrebiteľa alebo počas predajnej akcie, alebo v ich súvislosti, v súlade s § 23 zákona č. 108/2024 Z.z. 10.4. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy prostredníctvom jednoznačného vyhlásenia zaslaného na kontaktné údaje predávajúceho. Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie, ktorý je dostupný na webovom sídle predávajúceho, nie je to však povinné. 10.5. Kupujúci je povinný odoslať alebo odovzdať tovar späť predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa, keď oznámil svoje odstúpenie od zmluvy, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Pri odstúpení podľa bodu 3 (nevyžiadaná návšteva alebo predajná akcia) môže byť lehota na vrátenie tovaru dlhšia podľa zákona. 10.6. Pri odstúpení od zmluvy nesie spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru, ak predávajúci výslovne neuviedol, že tieto náklady znáša on 10.7. Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby prijaté v súvislosti so zmluvou vrátane nákladov na dopravu, a to najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení. Platba sa vráti rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri pôvodnej transakcii, pokiaľ kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom. Predávajúci nie je povinný uhradiť dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný než najlacnejší bežne ponúkaný spôsob dopravy. 10.8. Predávajúci nie je povinný vrátiť platby predtým, ako mu bude tovar doručený späť, alebo dokiaľ kupujúci nepreukáže, že tovar odoslal, podľa toho, čo nastane skôr. 10.9 Formulár na odstúpenie zmluvy - formulár (pdf.) 11. Alternatívne riešenie sporov 11.1 Rozsah a podmienky Alternatívne riešenie sporov (ADR) sa týka sporov s hodnotou nad 20 EUR a možno ho využiť len pri riešení sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo súvisiaceho s touto zmluvou. Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ADR, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH, pokiaľ zákon nestanovuje inak. 11.2 Postup pri iniciovaní ADR Predávajúci sa snaží riešiť spory predovšetkým mimosúdnou cestou. Ak spotrebiteľ nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo má pocit, že došlo k porušeniu jeho práv zo strany predávajúceho, môže: obrátiť sa na predávajúceho prostredníctvom e-mailu: obchod@hokejmarket.sk 11.3 Zoznam subjektov ADR Spotrebiteľ nájde zoznam akreditovaných subjektov ADR tu: http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov 11.4 Online riešenie sporov (platforma ODR) Spotrebiteľ môže spor riešiť aj prostredníctvom európskej platformy online ADR (ODR): https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage 11.5 Podmienky riešenia sporu prostredníctvom ADR (SOI) Subjekt ADR, napr. Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), môže návrh odmietnuť, ak nie sú splnené nasledujúce podmienky: a) Spotrebiteľ musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na subjekt ADR (napr. uplatnenie reklamácie). b) Návrh musí byť podaný do jedného roka od doručenia zamietavej odpovede predávajúceho alebo po márnom uplynutí 30-dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu. c) Hodnota sporu musí presahovať 20 EUR. d) Subjekt ADR môže návrh odmietnuť, ak sa vecou už predtým zaoberal a spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje nové skutočnosti a ADR by bolo zjavne neúčelné. e) Subjekt ADR môže návrh odmietnuť, ak by jeho riešenie vyžadovalo neprimerané úsilie vzhľadom na okolnosti prípadu. f) ADR je pre spotrebiteľa bezplatné, pokiaľ zákon nestanovuje inak. 12. Záverečné ustanovenia 12.1 Zmena VOP Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny je splnená zverejnením aktuálnej verzie VOP na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. 12.2 Zmeny kúpnej zmluvy V prípade, že je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí byť v písomnej forme, pričom zmena nadobúda účinnosť až po vzájomnom odsúhlasení zmluvných strán. 12.3 Komunikácia medzi zmluvnými stranami Komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim bude uskutočňovaná prednostne prostredníctvom e-mailových správ, prípadne inými formami elektronickej komunikácie, ak s tým zmluvné strany výslovne súhlasia. 12.4 Účinnosť VOP Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy alebo potvrdením objednávky elektronickým obchodom. 12.5 Potvrdenie VOP kupujúcim Kupujúci zaslaním objednávky alebo potvrdením zmluvy potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal, porozumel im a v celom rozsahu s nimi súhlasí. 12.6 Neplatnosť jednotlivých ustanovení V prípade, že niektoré ustanovenie týchto VOP sa stane neplatným alebo nevykonateľným, ostatné ustanovenia zostávajú plne účinné. Neplatné ustanovenie bude nahradené platným ustanovením, ktoré najviac zodpovedá účelu pôvodného ustanovenia. 12.7 Rozhodné právo Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Z.z., Občianskeho zákonníka, a v prípade spotrebiteľov aj zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, všetko v aktuálnom znení. V Skalici, dňa 24. 9. 2025